Iinu Kuusento

FM, yrittäjä

Olen nokialainen kaupunginvaltuutettu, yrittäjä ja perheenäiti. Kaupunginvaltuutetun luottamustoimen lisäksi olen tällä kaudella myös rakennus- ja ympäristölautakunnan jäsen. Päätyöni on yrittäminen. Vedämme yhdessä mieheni kanssa Nokialla teollisuuden vientiyritystä Doofor Oy:tä, josta toimitamme maailmalle hydraulisia kallioporakoneita. Minulla on kaksi lasta, kaksi koiraa ja yhdeksän omenapuuta, joten vapaa-aikana kotonakaan ei tarvitse peukaloita pyöritellä.

Olen ollut nokialaisessa kuntapolitiikassa mukana jo yli 12 vuotta ja tunnen kaupungin ja sen päätöksenteon jo erittäin hyvin. Konkareita todellakin tarvitaan, sillä kuntien taloudellinen tilanne oli jo ennen koronaa erittäin ahtaalla. Kunnat tarvitsevat vakaita ja kokeneita valtuutettuja nyt kenties enemmän kuin koskaan. Koin, että ehdolla oleminen on suorastaan velvollisuuteni kuntalaisia kohtaan.

tärkeimmät vaalitavoiteeni:

Talous, yrittäjyys ja hyvinvointi. Vain vakaa talous tuottaa kuntalaisille hyvinvointia. Kaikki palvelut rakentuvat talouden varaan. Kuntapäättäjien tulee verotuksen nostamisen sijaan huolehtia sellaisista rakenteista ja tulonlähteistä, jotka ylläpitävät tätä talouden vakautta. Päätöksiä ei pidä tehdä hötkyillen, vaan pitkäjänteisesti ja harkiten. Yrittäjyydelle pitää luoda edelleen Nokialla hyvät edellytykset, sillä työpaikat luodaan yrityksissä ja yritykset tarjoavat kuntalaisille myös palveluja. Kaavoitetaan viihtyisiä asuma-alueita hyvien liikenneyhteyksien varaan, ja yhdessä yritysten kanssa säilytetään Nokia edelleen vetovoimaisena.

Olen toiminut tällä kaudella kaupunginhallituksen varajäsenenä. Aiemmin olen ollut muun muassa kaksi valtuustokautta tarkastuslautakunnan jäsenenä, lisäksi Nokian Vesi Oy:n hallituksen varajäsenenä ja Virkistysalueyhdistyksen kuntaedustajana. Olen aiemmin toiminut myös useiden yhdistysten ja johtokuntien jäsenenä, ja olen edelleen mukana Nokian Kokoomus ry:n hallituksessa jäsenenä.

olen laulanut Finlandia-talossa ja olen rivitanssin ryhmäsarjan Suomen mestari vuodelta 2002.