Jari Tuominen

yrittäjä, toimitusjohtaja

Tärkein rooli arjessani on olla perheenisä. Työssäni toimin toimitusjohtajana ja yrittäjänä Suomen Lakitilitoimisto Oy:ssä, jossa palvelemme yrityksiä monin tavoin. Nokian Yrittäjien puheenjohtajan rooli on minulle tärkeä, koska siinä olen päässyt antamaan panokseni Nokian ja nokialaisten yritysten hyväksi. Kuusi vuotta sitten perustin karateseuran, jossa olen saanut valmentaa noin kahtasataa nokialaista lasta, nuorta ja aikuista. Koulutukseltani olen kauppatieteen maisteri (ekonomi) ja kasvatustieteen maisteri (luokanopettaja).

Nokian Yrittäjät ry:ssä ja omassa työssäni olen saanut tehdä paljon töitä Nokian eteen, mutta valtuustossa voin vaikuttaa vielä enemmän tärkeäksi kokemiini asioihin.

1. Hyvinvoiva Nokia! Haluan olla luomassa hyvinvoivaa Nokiaa, jossa jokaisella on mahdollisuus kasvaa, kehittyä, kouluttautua ja saada hyvät eväät elämäänsä. Haluan olla luomassa turvallista kotikaupunkia, jossa on hyvä asua, harrastaa, tehdä työtä, yrittää, kasvaa ja vanheta. Kokonaisuus vaatii rakentavaa, monen keskeistä yhteistyötä kuntalaisten, yritysten, yhdistysten, seurojen ja kaupungin välillä.
  2. Elinvoimainen Nokia! Hyvinvoiva Nokia tarvitsee elinvoimaista Nokiaa eli kannattavaa yritystoimintaa, osaavaa elinkeinopolitiikkaa ja taloudellista ajattelua. Tavoitteeni on tukea nokialaisia yrityksiä ja tuoda heidän äänensä paremmin esiin päätöksenteossa. Kannattavat yritykset luovat työpaikkoja ja tuovat verotuloja, joilla voimme turvata tärkeät peruspalvelut. Olemme kiinteä osa Tampereen seutukuntaa, jossa yritykset ja ihmiset työskentelevät useiden kuntien alueella. Haluan olla edistämässä ihmisten liikkumista lähijunaliikenteen, bussireittien ja tieinfran kehittämisen kautta. Asemanseutu ja lähiliikenteen saavutettavuus ovat tärkeitä asioita.
  3. Oppiva Nokia! Koulutus ja kasvatus on lähellä sydäntäni, joten haluan olla turvaamassa koulutuksen resurssit varhaiskasvatuksesta aina jatko-opintoihin saakka. Meidän tulee rahoittaa uudet koulurakennukset, turvata opetuksen resurssit ja eritystä tukea tarvitsevien palvelut.

Koulutuksen tulee vastata tulevaisuuden tarpeisiin, kuten digitalisaation mahdollisuuksiin, työelämän kansainvälistymiseen ja kestävään taloudelliseen kasvuun ja ympäristönsuojeluun.

Nokian Yrittäjät Ry, puheenjohtaja
Pirkanmaan Yrittäjät Ry, hallituksen jäsen
Suomen Yrittäjät Ry, valtuuston varajäsen
Nokian kaupunki, elinkeinopoliittisen työryhmän jäsen
Nokian kaupunki, työllisyyden edistäminen työryhmän jäsen
Nokian englanninkielinen päiväkoti, kannatusyhdistyksen puheenjohtaja (päättynyt)
Koryukan Nokia Ry, karateseuran puheenjohtaja/päävalmentaja

suurin heikkouteni ovat jauhemaksapihvit.