Marjut Hovi

hoitotyön opettaja, kasvatustieteiden maisteri

Olen ennen kaikkea äiti ja mummu. Olen koulutukseltani kasvatustieteen maisteri, hoitotyön opettaja, erityisopettaja, sairaanhoitaja ja johdon työnohjaaja.

Olen asunut Nokialla 35 vuotta ja viihtynyt erittäin hyvin. Nokialla luonto on lähellä ja täällä asuu mukavia ihmisiä. Olen ehdolla, koska haluan edistää tämän kaupungin hyvää.

Tärkeimmät arvot ovat edelleen koti, usko ja isänmaa. Tärkeimmiksi vaalitavoitteikseni priorisoin pienlapsiperheiden hyvinvoinnin, nuorten ennaltaehkäisevien ja korjaavien mielenterveyspalvelujen sekä vanhuspalvelujen aidon kehittämisen. Terveyspalvelujen saatavuus on taattava jokaiselle kuntalaiselle oikea-aikaisesti. Lasten, nuorten, aikuisten sekä ikäihmisten hyvä fyysinen, psyykkinen ja sosiaalinen terveys on hyvinvoivan kunnan vahva perusta, hyvin hoidetun talouden ja yrittäjyyden ohella. Järjestelmät eivät saa mennä ihmisen edelle.

Olen toiminut Nokian kaupungin perusturvalautakunnan varajäsenenä kaudella 2017–2021.

talvella on hienoa laskea mäkeä lapsenlasten kanssa Penttilän pellolla. Kuumina kesäpäivinä parasta on sukeltelu, uiminen ja käsilläseisonta Alisen järvellä.

Sinun puolellasi – Sinun puolestasi