Mira Viitanen

Mira viitanen

kuntoutuksen ohjaaja (yamk)

Olen syntyperäinen nokialainen ja perheeseeni kuuluu 2 aikuista tytärtä ja aviomies. Koulutukseltani olen kuntoutuksen ohjaaja ylempi amk. Työskentelen vakuutusyhtiössä työtapaturma- ja ammattitautiasiakkaiden työhönpaluun prosesseissa. Työssäni olen hyvin lähellä ihmistä ja teen yhteistyötä eri sidosryhmien kanssa asiakkaan työhönpaluuta ja kuntoutumista tukien. Olen työskennellyt myös Kelassa ammatillisen kuntoutuksen ratkaisuasiantuntijana. Aiemmalta koulutukseltani olen kuntohoitaja ja silloin tein asiakastyötä fysioterapian parissa. Työkokemusta löytyy myös opetus- ja liikunnanohjaustyöstä. Olen aina pitänyt työstä, jossa saan kohdata erilaisia ihmisiä ja työskennellä ihmisten lähellä, tukien, ohjaten ja opettaen. Hyviä vuorovaikutus- ja yhteistyötaitoja, inhimillisyyttä ja ymmärrystä vaativa työ on lähellä sydäntäni. Työn vastapainona vapaa-aikaani kuuluvat kädentaito- ja liikuntaharrastukset, luonnossa liikkuminen ja mökkeily.

Olen ehdolla, koska haluan olla mukana edistämässä kuntalaisten hyvinvointia ja päättämässä kotikunnan yhteisistä asioista. Oman osaamiseni ja kokemukseni kautta minulla on eniten annettavaa työelämään, vapaa-aikaan ja terveyteen liittyvissä asioissa.

Kuntalaisten hyvinvoinnin edistäminen ihmisen koko elämänkaaren matkalla. Mielekästä vapaa-ajan tekemistä lapsille ja nuorille syrjäytymisen ehkäisemiseksi. Riittävät sosiaali- ja terveydenhuollon palvelut kaikille ikäryhmille. Inhimillisyyttä, ymmärrystä ja yhteistyötä päätöksentekoon kotikunnan elinvoimaisuuden hyväksi.

Tällä hetkellä toimin Nokian Voimisteluseura ry:n puheenjohtajana ja Suomen Voimisteluliiton kilpa-aerobicin kehittämistyöryhmän tuomarivastaavana. Aiemmin olen toiminut urheiluseurassa voimistelujaoston puheenjohtajana ja varapuheenjohtajana sekä Suomen Voimisteluliitossa lajiasiantuntijaryhmän jäsenenä.

olen kilpa-aerobicin kansainvälinen tuomari ja olen toiminut tuomarina arvokilpailuissa. Ohjasin ja valmensin voimistelulajeissa 27 vuoden ajan ja tuomariuran aloitin v. 1992. Olen siis ikuinen ”jumppapirkko”, joka on harrastanut voimistelua pikkutytöstä asti.