Saija Palonen

Saija palonen

KM, erityisluokanopettaja

Olen Sodankylän Sattasesta syntyisin etelään eri koulutuspomppujen, työn ja parisuhteen kautta siirtynyt uusi Nokian pinsiöläinen. Olen toiminut erilaisissa opetustehtävissä kohta 27 vuotta ja elokuusta 2001 asti olen toiminut erityisluokanopettajana ja oppilaanohjaajana Hämeenkyrön Yhteiskoulussa. Toimin myös Hämeenkyrön kunnan koordinoivana erityisopettajana.

Yhteistä jääkaapin ovea avaavat aviomieheni lisäksi vaihtelevasti perheemme kuusi lasta sekä 92- vuotias anoppini. Säännöllisessä vahdissa toimivat venäjäntoyt Raisu ja Rusina sekä pihamaalla tällä hetkellä tallustelevat kahdeksan maatiaiskanaa.

Vapaa-aikaani rytmittävät lasten harrastukset, mieheni kotitilan remontoiminen pihapiireineen ja anoppini hoitaminen. Välissä yritän myös muistaa kuntoilla ja tietenkin syödä hyvin.

Näissä vaaleissa ehdokkuuteni syyt ovat hyvin henkilökohtaiset. Talomme tontilla kiemurtelee Matalusjoki raakkuineen ja noin 150 metrin päähän talostamme on tehty valtaus, jossa suunnitteilla on toteuttaa entistä järeämpää kartoitusta kullan etsimiseksi alueelta. Haluan puolustaa pinsiöläistä luonnonmaisemaa ja sen ainutlaatuista Natura- suojeltua raakkujokea. Vastustan siis kaivoshanketta.

Haluan puolustaa kasvatusalan ammattilaisena lasten ja nuorten oikeutta koulutukseen ja hyvinvointiin. Suomen korkeasti koulutettujen kasvattajien kasvatus- ja opetustyön arvostaminen tulee näkyä riittävänä resursointina.

• Pinsiöläisen luonnonmaiseman ja Matalusjoen raakkujen suojelu.
  • Päästä kasvatusalan ammattilaisena vaikuttamaan lasten ja nuorten koulutuksen ja hyvinvoinnin suunnitteluun.
  • Uutena nokialaisena otan asioista selvää ja käärin hihat toimiakseni vetovoimisen ja verotusystävällisen Nokian edistämiseksi.

Olen toiminut Hämeenkyrön kunnan ensimmäisenä Kokoomuksen varavaltuutettuna, teknisen lautakunnan jäsenenä sekä Saskyn koulutuskuntayhtymän hallituksen jäsenenä.

toimin 92- vuotiaan anoppini omaishoitajana.