Jari Haapaniemi

toimitusjohtaja, yrittäjä

Ole yhteydessä, keskustelen mielelläni Nokian asioista ja kuulen sinun ajatuksiasi siitä mihin suuntaan Nokian pitäisi kehittyä.

Asun Viholassa perheeni kanssa. Kaksi jo aikuista lasta, vaimoni Marjo sekä irlanninsetterit Aaro ja Hasse ovat tärkeä osa elämääni. Perheeni kanssa harrastamme karavaanarielämää sekä mökkeilyä. Metsästys ja luonnossa kulkeminen ovat minulle tärkeitä rauhoittumisen ja rentoutumisen keinoja. Ruuan laittaminen on minulle intohimo, sen kautta lähiruoka ja laadukkaat kotimaiset elintarvikkeet ovat lähellä sydäntäni. Yrittäjänä olen toiminut Nokialla jo 27 vuotta ja toimin perheyrityksemme Nokian Lukkohuolto Oy:n toimitusjohtajana.

Minulle on aina ollut tärkeää olla mukana vaikuttamassa asioihin. Mielipiteet ja ideat eivät yksistään riitä, jos ei ole valmis myös niiden eteen tekemään työtä. Olen ollut Nokialla monessa mukana omakotiyhdistystoiminnasta politiikkaan sekä muuhun järjestötyöhön. Tällä hetkellä toimin mm. kaupunginhallituksen puheenjohtajana Nokialla, Pirkanmaan yrittäjien varapuheenjohtajana, kaupunkiseudun kuntayhtymän tarkastuslautakunnan pj:nä sekä Suomen Yrittäjien valtuuston jäsenenä. Monipuoliset tehtäväni täydentävät toisiaan ja pystyn niiden kautta antamaan vahvan panoksen Nokian elinvoiman ja menestyksen rakentamiseen.

tärkeimmät vaalitavoiteeni:

Tavoitteenani on tulevallakin kaudella jatkaa vaikuttamistyötä uusien työpaikkojen saamiseksi sekä nykyisten turvaamiseksi. Elinvoimainen ja taloudellisesti vahva Nokia pystyy jatkossakin palvelemaan nokialaisia laadukkaasti ja monipuolisesti. Haluan olla jatkossakin aina Nokian puolella ja nokialaisten käytettävissä.

aikaisemmat luottamustoimeni:

• Kaupunginvaltuutettuna vuodesta 2009
  • Kaupunginvaltuuston puheenjohtaja 2017-2021
  • Pirkanmaan Jätehuollon hallituksen jäsen 2017-
  • Kaupunginvaltuuston puheenjohtaja 2013-2017
  • Perusturvalautakunnan puheenjohtaja 2009-2012
  • Kulttuurilautakunnan jäsen

Lisäksi toimin aktiivisesti yrittäjäjärjestön kaikilla tasoilla paikallisesta valtakunnalliseen.

tiesitkö, että

olen toiminut vuodesta 2008 alkaen Nokian Työväen teatterin hallituksessa ja olen tällä hetkellä varapuheenjohtaja. Näyttämölle näyttelijänä en ole uskaltautunut (vielä).