Johanna Ahvenvaara

kätilö, sairaanhoitaja​

Olen Koskenmäessä asuva kätilö. Saan työssäni olla päivittäin mukana perheiden ainutlaatuisissa ensihetkissä. Olen ollut Taysilla töissä pian kaksikymmentävuotta.

Nautin liikkumisesta. Vapaa-aikanani käyn kuntosalilla, juoksen, hiihdän, pyöräilen ja perheeni painostuksesta uusimpana hullutuksena mukaan on tullut myös laskettelu. Tykkään matkustella, mutta näin korona-aikana se on ollut tauolla. Perheeni harrastuksiin kuuluu myös karavaanarielämä, ja meillä on asuntovaunu leirintäalueella, jossa käymme ympäri vuoden.

Haluan vaikuttaa kotikuntani asioihin ja päätöksentekoon.  En osaa olla puuttumatta, jos havaitsen epäkohtia. (Lapseni voivat allekirjoittaa tämän)

Lasten, nuorten ja perheiden ääni päätöksenteossa saataisiin entistä paremmin kuuluviin. Ennaltaehkäisevät ja matalan kynnyksen tukitoimet on saatava kaikille mahdollisiksi.

Haluan, että terveyspalvelut ovat toimivat ja tehokkaat. Oikea-aikainen puuttuminen asioihin on jokaisen etu.

Liikuntaan satsatut eurot tulevat takaisin terveysmenoissa säästöinä.

Perusturvalautakunnan varapuheenjohtaja (2013-2017), varavaltuutettu (2013-2017), valtuutettu (2017)

Perusturvalautakunnan jäsen (2017-2021), varavaltuutettu (2017-2021)

TIESITKÖ, ETTÄ

perheeseeni kuuluu mies ja 9 lasta. Iältään päiväkoti-ikäisestä nuoreen aikuiseen. Lisäksi mukana touhottavat labradorinnoutajat Ilo ja Hippu.